Skrovet nästan klart..18 april ![]() |
Kölfenan rollad 3 ggr o sedan o sicklad med LeFant epoxifärg. Lite nördig våtslipning återstår. |
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Dehler 34DD är den senaste designen i den Judel&Vrolijk baserade serien 29/33/34/36/39 "Dehler performance cruisers". Dehler 34DD är en relativt "liten 34-fotare" (skrovmått 10,20 x 3,18) och har ett lägre segelplan än sin storasyster Dehler 35(tidigare 34SV). Storleksmässigt/släktskapsmässigt ligger 34DD närma föregångaren Dehler 33. Bilden; Arkö Runt 2014, foto Ulrik Thunström
Skrovet nästan klart..18 april ![]() |
Kölfenan rollad 3 ggr o sedan o sicklad med LeFant epoxifärg. Lite nördig våtslipning återstår. |
Hur fickdu den flexiblaepoxin att stanna kvar?
SvaraRaderaAnders, jag tog bort all Sika i spalten som finns mellan kölen och recessen i skrovet. Du har motsvarande på din 34s/v också. Spalten är ca 25mm djup o ca 8-10 mm bred över lag. Det finne fler bilder o beskrivning på hur jag gjorde i Bloggen våren 2015. Spalten rengjorde jag noga och små rostfläckar som fanns på kölflänsen tog jag bort med Dremelsslipstift. Jag la en sträng av Sika i botten på spalten eftersom den var rätt djup. Sedan epoximålning av spalten 5ggr. Sedan lite putsning följd av NM207 spackling av spalten. Epoxi NM207 ligger alltså som en fyllning av spalten/springan på ca 8-10 mm bred och 10-20 mm djup.
RaderaDin fråga antyder kanske att jag skulle ha lagt på på epoxin "utanpå" liksom.