M24 långmuttrarna ska förzinkas, sedan är allt klart. Schacklet är klassat 6,5 ton o svetsen är "licenssvetsad". |
Snart bara att kroka i... |
Dehler 34DD är den senaste designen i den Judel&Vrolijk baserade serien 29/33/34/36/39 "Dehler performance cruisers". Dehler 34DD är en relativt "liten 34-fotare" (skrovmått 10,20 x 3,18) och har ett lägre segelplan än sin storasyster Dehler 35(tidigare 34SV). Storleksmässigt/släktskapsmässigt ligger 34DD närma föregångaren Dehler 33. Bilden; Arkö Runt 2014, foto Ulrik Thunström
M24 långmuttrarna ska förzinkas, sedan är allt klart. Schacklet är klassat 6,5 ton o svetsen är "licenssvetsad". |
Snart bara att kroka i... |
Har du kollat den med geigermätare ;-)
SvaraRaderaTack för tips Erik, en strålande ide!
SvaraRaderaSnyggt! Är det dags för invägning, hoppas du hittat balanspunkten? Tänk på att det är praktiskt om fästet sitter under ruffluckan ;-)
SvaraRaderaVisst är de snyggt :-) Invägning det var några år sedan... Förhoppningsvis så har vi hittat balanspunkten, det lär visa sig när vi premiärlyfter snart.
SvaraRaderaFästet sitter under ruffluckan, det är skruvat i tre av M24 kölbultarna.
Klart suveränt med centrumlyft. Men hur fasen får plats med de långa muttrarna? Det är ju inte mycket gäng kvar på mina?
SvaraRaderaPeter, man måste ta bort de tre bakre befintliga muttrarna. Då sticker det upp tre M24 pinnskruvar som är c:a 35 mm höga. Långmuttrarna är 72 mm höga.
SvaraRaderaStefan du får hålla oss uppdaterade. Får du dit durken utan att muttrarna är i vägen så är det ju en kanonlösning.
SvaraRaderaPeter klart att inte långmuttrarna stör durken.. :-)
SvaraRaderaLångmuttrarna är 72 mm långa och ligger någon mm precis under durknivån.
Det stora fästet har tre fastlimmade M24 brickor på undersidan.
Stefan