tag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post3154700162839749817..comments2023-05-30T10:12:19.553+02:00Comments on Dehler-Doris: Watski 2 Star 2010 - KRASH på länsen i 14 knop...Dehler-Dorishttp://www.blogger.com/profile/06610736239396905383noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post-49288413121567131552010-06-01T15:55:51.704+02:002010-06-01T15:55:51.704+02:00Kommentar till ert problem med spinnbomstravaren -...Kommentar till ert problem med spinnbomstravaren - kompisen som också har en Dehler 34 råkade ut för exakt samma sak inför förra årets Tjörn Runt.<br />För klent specad utrustning...?Hans Helgessonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post-50510027673838252382010-06-01T11:30:03.188+02:002010-06-01T11:30:03.188+02:00Det finns en kraftigare skena med kullagrad travar...Det finns en kraftigare skena med kullagrad travare. Se sid 144 i Seldéns katalog:<br />http://www.seldenmast.com/ebrochures/ENG/index.cfmErik Bhttps://www.blogger.com/profile/08250242525328390630noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post-43428430455251907172010-05-31T23:45:29.425+02:002010-05-31T23:45:29.425+02:00Hej ANONYM! Jo håller med, men det är inte den fån...Hej ANONYM! Jo håller med, men det är inte den fåniga funktionen att kunna hissa öglan upp o ner som är problemet. Det funkar ju faktiskt, jag antar att det är tänkt för dip-gipp av bommen. Dehler har levererat allt så här och allt är std. Selden. Dehler 34DD Rabalder har råkat ut för samma sak förra året så det är nog nå´t Selden-strul. Selden skulle svara i morr´n sa dom.<br />Vi får se, jag är fortfarande undrande över hur något som ser mycket stabilt ut plötsligt lossnar.<br />Prylarna liksom båten i övrigt är ju inte direkt slitna & gamla... <br />//StefanKDehler-Dorishttps://www.blogger.com/profile/06610736239396905383noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post-29118627003249588882010-05-31T23:32:52.685+02:002010-05-31T23:32:52.685+02:00Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.Stefan Khttps://www.blogger.com/profile/01132139182749594627noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post-30901744086442290762010-05-31T23:21:46.946+02:002010-05-31T23:21:46.946+02:00ta bort den där fåniga funktionen att kunna hissa ...ta bort den där fåniga funktionen att kunna hissa öglan upp och ner med tamp och låsa i råtta på masten. sätt dit en ögla som har låsning direkt i varje hål i skenan.<br />det finns dessutom bättre prylar att köpa en den med plastglidskenor som pajade för dig.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post-88999091829277662662010-05-31T22:03:49.112+02:002010-05-31T22:03:49.112+02:00Hans!
Jah har gått ner 2 kg... ont överallt men de...Hans!<br />Jah har gått ner 2 kg... ont överallt men det känns ändå jäkligt bra, lite förvånad att jag var så pigg hela tiden trots kanske 2 timmar riktig sömn(pitstop)på 2 ½ dygn :-)<br />Marcus! Jag är klart impad över ert race, tydligt att Mälarseglare klarar sjö också. <br />Peter! Jag måste fixa ett smart nedhal på nå´t sätt, detta var andra gången som bommen åkte bakåt o drog med sig spinnaren in i förtriangeln.. Den här j-a malören kostar kanske 10 tusen.. :-( <br />Det som är lite synd med W2S är att man inte kan ha "omstart" inför varje ny etapp. Då hade det blivit mer tight kamp. Detta är dock säkert svårt att arrangera. Nu har ju alla en egen starttid o man startar ensam o har dålig koll på startgruppen, ledaren drar iväg 20 minuter före o andra uppåt en timme efter (i bästa fall :-).<br />StefanKStefan Khttps://www.blogger.com/profile/01132139182749594627noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post-57695000471017717512010-05-31T13:46:14.086+02:002010-05-31T13:46:14.086+02:00Tråkigt när grejer går sönder. På lite längre race...Tråkigt när grejer går sönder. På lite längre race och i hårdare vindar så brukar vi sätta nedhal - som en extra försäkring. Då fixeras bommen bättre. Totalen förresten, blir den intressant när man startar olika tider?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post-40281745107612269812010-05-31T11:12:39.745+02:002010-05-31T11:12:39.745+02:00Hej Stefan, mycket trist med bommen, shit happens ...Hej Stefan, mycket trist med bommen, shit happens och jag hade tur att vi inte åkte på nåt allvarligt. Vårt stora bekymmer är gippar i vågor (finns inte i mälaren) så där åkte vi på en handfull spinnakersnurr och diverse annat. Lärorikt race och vi är såklart helnöjda med totalen. Jag ska försöka tota ihop en längre analys av vår seglats. Ska bara vakna först. /Marcus - DagmarAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post-81346465025990996562010-05-31T10:37:39.214+02:002010-05-31T10:37:39.214+02:00Hmm, det där får man kanske göra nåt år, verkar ri...Hmm, det där får man kanske göra nåt år, verkar riktigt kul. Men, det verkar inte direkt vara en vilokur...<br /><br />/Hans, BismarckHans Gunnarssonhttps://www.blogger.com/profile/11684633627549043095noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1134464716413918269.post-85319418424804355422010-05-30T19:18:25.348+02:002010-05-30T19:18:25.348+02:00Du får ta ett allvarligt snack med ordinarie fördä...Du får ta ett allvarligt snack med ordinarie fördäckare ;-)<br /><br />Tittade på Serendips bom o dubbla gajar för dipgipp. Vi får ta en debriefing någon kväll!Erik Bhttps://www.blogger.com/profile/08250242525328390630noreply@blogger.com